Forum Rivia - Gra pbf w Świecie Fantasy Strona Główna
Autor Wiadomość
<    "Ustrój Prawny" - Z inicjatywy Najwyższego Thanatora (System Gry)   ~   Magia
Merinid Aleanrahel
PostWysłany: Czw 19:26, 20 Gru 2007 
Administrator

Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szare Pustkowia Ogrodu Śmierci


Magia to wszędobylska dziedzina w znacznym stopniu ułatwiająca prosperowanie w zwyczajnym świecie. Umożliwia ona zarówno obronę, atak, tworzenie kopii, wpływanie na umysł innych istot, czy po prostu umilanie sobie życia. Jednak pojęcie tej sztuki, wszystkich technik i zaklęć jest niemożliwe. Jest tego zbyt dużo by przeciętna istota pojęła wszystko podczas swojego marnego żywota.
Jednak kto tu mówi o przeciętności...

_________________

Sztuka magiczna dzieli się na pięć Wtajemniczeń, z czego oczywiście najwyższe jest te ostatnie. Zapewnia ono praktycznie nieograniczoną władzę w jakiejś domenie.

Wtajemniczenia (od najsłabszego do najwyższego):
  • Adept
  • Praktykant
  • Czarownik
  • Uniwersalista
  • Arcymag


Poziom wtajemniczenia daje dostęp do czarów na takim właśnie poziomie. Jest ono jednak ograniczone w pewnym stopniu przez poziom.

Wykupienie pierwszego stopnia i każdego kolejnego kosztuje dwie rangi (dla klas czarujących; trzy razy tyle [4] dla walczących i półtora razy tyle [3] dla uniwersalnych).

_________________

Istnieje również czternaście Domen z czego czterysą unikalne tylko dla określonej specjalizacji.

"Wolne" Domeny:
  • Cień
  • Światło
  • Eter
  • Pustka
  • Wola
  • Maho

Domeny "Żywiołów":
  • Ogień
  • Woda
  • Ziemia
  • Powietrze

Domeny "Specjalne":
  • Nekromancja - Nekromanta
  • Demonologia - Demonolog
  • Okultyzm - Okultysta
  • Spirytualizm - Spirytualista


Klasy Czarujące są ograniczenie do maksymalnie trzech domen (wraz z klasową) z czego najwyższa musi być o jedno wtajemniczenie wyżej od drugiej, a dwa od trzeciej.

Klasy uniwersalne są ograniczone do dwóch szkół z czego najwyżej wtajemniczona musi przewyższać ostatnią o jedną rangę.
Maksymalne wtajemniczenie - Uniwersalista.

Klasy walczące mogą wybrać tylko jedną domenę, którą maksymalnie podnoszą do poziomu - Czarownik.

_________________

Dodatkowo istnieją także Kapłani, którzy mają dostęp do specjalnych zaklęć udostępnianych przez swojego Boga. Mogą je wybrać zamiast tych oferowanych przez domenę w jakiej się specjalizują.

_________________

Pochłanianie energii magicznej przez czary poszczególnych poziomów:

Adept - 1-5 many
Praktykant - 6-10 many
Czarownik - 11-20 many
Uniwersalista - 21-50 many
Arcymag - 51-100 many

_________________

Ilość znanych czarów wynikająca z poziomu dla klas czarujących to zawsze pięć na pierwszym i dodatkowe trzy co awans.

Ilość znanych czarów wynikająca z poziomu dla klas uniwersalnych to zawsze cztery na pierwszym i dodatkowe dwa co awans.

Ilość znanych czarów wynikająca z poziomu dla klasy walczących to zawsze trzy na pierwszym i dodatkowe dwa co awans.

_________________

Czary wybierane są przez gracza wraz z rozdawaniem PA, PU i Rang.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Merinid Aleanrahel dnia Sob 12:35, 19 Sty 2008, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Rivia - Gra pbf w Świecie Fantasy Strona Główna  ~  "Ustrój Prawny" - Z inicjatywy Najwyższego Thanatora (System Gry)

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.03