Autor Wiadomość
Merinid Aleanrahel
PostWysłany: Sob 17:30, 15 Gru 2007

Atuty to specjalne cechy, które dają postaci nową zdolność, albo polepszają już przez nią posiadaną. W przeciwieństwie do umiejętność nie da się podnieść "Atutu" na wyższy poziom, albo się go ma, albo nie. Są one ściśle związane z klasą postaci (w rzadkich przypadkach - rasą), jednak te granice są do przekroczenia. Oczywiście wymaga to większego poświęcenia.

Przy tworzeniu postaci dostaje się dwie Rangi (jak nazywane są punkty za które kupuje się atuty), które wolno wydać dowolnie nie zważając na ograniczenia klasowe [Nie dotyczy to magii dla klas walczących]).
Dodatkowo zyskuje się jeden atut wynikający z rasy, a drugi ze specjalizacji.

Każdy kolejny poziom to jedna dodatkowa ranga. W tym momencie nie można jednak wydać jej bez jakichkolwiek ograniczeń.

Mianowicie:

Atuty dzielą się na trzy grupy:

  • Bojowe
  • Metamagiczne
  • Praktyczne


Z czego za rangę postać może wykupić atut "praktyczny" i "bojowy" (Barbarzyńca, Najemnik), bądź "praktyczny" oraz "metamagiczny" (Okultysta, Demonolog, Nekromanta, Spirytualista, Kapłan, Elementalista).
Dla klas walczących (pierwsza grupa) atut "metamagiczny" to potrójny koszt, natomiast dla czarujących (druga grupa) - "bojowy" to większy wydatek.

Inna zasada tyczy się Łowcy, Zabójcy i Łotrzyka. Te klasy co poziom zyskują 1,5 rangi, jednak koszt dla atutów "bojowych" i "metamagicznych" to dwa punkty. Tylko zdolność "praktyczna" wykupywana jest za jeden.

Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.03